Novinka

Andreas Jung: Úcta neustále rastie

10/11/2020

 

Takmer 25 rokov je Andreas Jung aktívny na úrovni riadenia v FC Bayern. V rozhovore hovorí o tajomstve dlhotrvajúcich partnerstiev a vysvetľuje, prečo sa FC Bayern stal kultom žrebovania Ligy majstrov. Podrobný rozhovor si môžete prečítať v Členskom časopise “51”.

 

Prinášame voľný preklad rozhovoru.

 

Pán Jung, ste jedným z rozhodovacích orgánov v FC Bayern od roku 1996, ale verejnosti ste málo známy. Radšej zostávate v anonymite?
Andreas Jung: „FC Bayern je v zásade športový klub, ktorý je predovšetkým o emóciách a športovcoch, ktorí sú najdôležitejší. Keď každý v FC Bayern plní svoje úlohy a tímová práca v zákulisí je optimálna, je to pre mňa dokonalosť. A potom nejde o to, kto robí svoju prácu v popredí alebo v pozadí.“

 

Začínali ste v sponzoringu, merchandisingu a licenciách. V tom čase tam pracovali traja zamestnanci. Popíšte vývoj!
Andreas Jung: “Tak som sa rozhodol. Uli Hoeneß povedal: Náš marketing už neprenechávame externým agentúram, všetko si teraz robíme sami! To bolo určovanie trendov. Našou filozofiou, ktorá nás charakterizuje dodnes a odlišuje nás od ostatných špičkových klubov je, že oslovujeme každého partnera výlučne a sústredene na jeho záujmy. Puto je emotívnejšie, autentickejšie a prežíva sa intenzívne. To všetko znamená, že naša spolupráca je zvyčajne veľmi dlhodobá.“

 

Nakoľko pandémia koronavírusu sťažuje situáciu?
Andreas Jung: “Momentálne je dôležité žiť kontakt ešte viac, ako to už je. Musíte si udržiavať cit jeden pre druhého a to najmä preto, že je vždy v záujme partnerstva, aby sme niečo spoločne rozvíjali a rozvíjali. Korona je mamutia úloha, ktorú ako FC Bayern môžeme celkovo vyriešiť, iba ak budú všetky oddelenia spolupracovať. Zatiaľ sme sa s touto pandémiou vyrovnali dobre, učíme sa ešte lepšie zhromažďovať naše zdroje a pomáhať si spoločne. Naši partneri to cítia. Samozrejme, všetci dúfame, že sa situácia čoskoro normalizuje. Nesmieme sa hádať, našou úlohou je čeliť situácii a rozvíjať tvorivosť. Pozeráme doprava, pozeráme doľava. Nájdeme východiská z krízy.“

 

Móda slova udržateľnosť je čoraz dôležitejšia. Nakoľko sa FC Bayern venuje tejto téme?
Andreas Jung: „Na stratégii udržateľnosti pracujeme už dlho. Okrem iného sme iniciovali projekt „Misia“ so študentmi z celého sveta, aby sme zhromaždili nápady, ako zmeniť Allianz Arénu. V ideálnom prípade by to celé malo byť potom prevedené do našich klubových priestorov na Säbener Straße, do areálu FC Bayern, do Audi Döme a neskôr do SAP Garden. Chceme byť vzorom aj v oblasti udržateľnosti. Toto je globálny problém o ktorom dôrazne zvyšujeme povedomie.“

 

Ste zástupcom FC Bayern na žrebovaní Ligy majstrov. V súčasnosti sa tieto udalosti odohrávajú kvôli korone iba digitálne. Ako to však inak chodí v zákulisí?
Andreas Jung: “Za posledných pár rokov sme mohli vidieť, ako rešpekt k FC Bayern znova a znova vzrástol. Názov FC Bayern mal vždy dobrý cveng, niečo sa však opäť zmenilo. Ostatní registrujú, ako sa tento klub vyvinul a zo športového hľadiska dnes v podstate počujem od každého potenciálneho súpera: „Och, nemusíme sa s vami teraz stretnúť, najskôr až vo finále!“

 

Čo najzvláštnejšie sa vám v tejto súvislosti stalo?
Andreas Jung: “Je čudné, že jeden príbeh sa opakuje, odkedy som tam. Ráno sa vždy koná testovací žreb a nakoniec sme nikdy nehrali proti tímu, ktorý sme dostali počas testu. Medzitým sa vopred pýtam na výsledky skúšok a potom ľudia z UEFA vždy hovoria: „Určite sa nestretnete s tým alebo oným tímom, pretože skúšky pre vás nikdy nebudú realitou.“ Táto veta platí a je takmer kultová.“

 

foto: www.fcbayern.com

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.