Novinka

Digitálne partnerstvo s klubmi FC Basel, FK Austria Wien a Dynamo Dresden

19/12/2018

 

Asi šesť mesiacov po zakložení spoločnosti Bayern Digital & Media Lab GmbH sa už vybudovalo portfólio s niekoľkými partnermi z európskeho futbalu, niektorými sponzormi FC Bayern a s niektorými Start-Up spoločnosťami.

 

Čo sa týka infraštruktúry, backendových systémov a hostingu, tak FC Bayern Digital & Media Lab GmbH podpísala dlhodobé partnerstvá s troma európskymi tradičnými klubmi. S 20 násobným švajčiarskym majstrom FC Bazilej 1893, 24 násobným rakúskym šampiónom FK Austria Wien a Dynamom Dresden, jedným z najsilnejších klubov v bývalom východnom Nemecku.

 

Karl-Heinz Rummenigge: “Sme veľmi potešení, že už tri veľmi prestížne a tradičné kluby spoliehajú na naše know-how a máme ich dôveru.”

 

Stefan Mennerich: (šéf spoločnosti FC Bayern Digital & Media Lab GmbH): “S našou mediálnou dcérskou spoločnosťou urobíme všetko preto, aby sme našim partnerom ponúkli čo najlepšiu službu.”

 

Bernhard Burgener (prezident FC Basel 1893): “Jedným z našich cieľov bolo partnerstvo s najlepšími klubmi v Európe. Že je to práve Bayern, to veľmi oceňujem a som veľmi potešený. Toto je začiatok spolupráce s jedným z najúspešnejších futbalových klubov na svete.”

 

Markus Kraetschmer (generálny riaditeľ spoločnosti FK Austria Wien): “Pre Rakúsko a Viedeň je digitalizácia kľúčovou témou budúcnosti. Chceme uviesť náš klub do života, inšpirovať našich nasledovníkov a získať nových. Základným predpokladom toho však je, že konáme perspektívne, aby sme udržali krok s rýchlo sa rozvíjajúcim vývojom na trhu. Partnerstvo s Bayernom je ďalším veľkým krokom v tomto smere.”

 

Michael Born (obchodný riaditeľ Dynamo Dresden): “Či prvej, druhej alebo vo štvrtej divízii, či už v profesionálnom futbale, alebo amatérskom – bez digitalizácie dnes už nič nefunguje. Investujeme do budúcnosti a na tejto ceste budeme mať aj svojich fanúšikov.”

 

Základom pre založenie FC Bayern Digital a Media Lab GmbH bol projekt “FC Bayern Digital 4.0.” Základom neho je proces hlbokej digitálnej transformácie, pri ktorej Bayern prijal vedúcu úlohu vo futbalovej digitalizácii.

 

V celom procese bolo počas 18-mesačného obdobia nahradených 52 odlišných nekompatibilných systémov jediným, s jednotným softvérom a IT infraštruktúrou. Prvou aktivitou bolo spustenie samostatného dátového centra na jeseň roku 2016 a spustenie vlastného frontend a backend systému. Odvtedy FC Bayern už nie je držiteľom licencie tretích strán, ale vlastníkom vlastnej infraštruktúry. Spoločnosť FC Bayern Digital 4.0 bola spustená v spolupráci s firmami Deutsche Telekom AG a SAP. Do tej doby bol projekt neustále vyvíjaný a prispôsobovaný pre FC Bayern & Digital Media Lab GmbH partnerov tak, aby spĺňal požiadavky zúčastnených strán a mohol ponúknuť jedinečnú digitálnu platformu a širokú škálu digitálnych služieb.

 

foto: © www.fcbayern.com