Novinka

FC Bayern založil FCB Digital & Media Lab

16/05/2018

 

Dozorná rada FC Bayern München AG sa rozhodla odčleniť dcérsku spoločnosť FCB Digital & Media Lab GmbH. Dozorná rada schválila návrh správnej rady. FCB Digital & Media Lab bude aktívny už na začiatku sezóny 2018/2019.  Generálnym riaditeľom bude Stefan Mennerich, jeho zástupcom Michael Fichtner, ktorý bude zároveň zastávať aj pozíciu manažéra IT oddelenia FC Bayern München AG. Centrum spoločnosti bude založené v tréningovom centre FC Bayern na Säbener Straße, kde sa v súčasnosti budujú nové budovy. Tímy IT budú sídliť v areáli FC Bayern Campus v Mníchove-Fröttmaningu. Základom FCB Digital & Media Lab GmbH je projekt “FC Bayern Digital 4.0”, ktorý bol spustený na jeseň roku 2016. FC Bayern si v spolupráci so svojim partnerom SAP objednal vlastné dátové centrum v spolupráci s hlavným sponzorom Deutsche Telekom a vlastnú softvérovú a IT infraštruktúru. Okrem toho spoločnosť FC Bayern reorganizovala celú infraštruktúru front-end z webových stránok prostredníctvom mobilných aplikácií do internetového obchodu ako súčasť tohto projektu. Odvtedy FC Bayern nebol licencovaný tretími stranami v oblasti dátového centra alebo v oblasti front-end, ale bol vlastníkom infraštruktúry, ktorá sa naďalej rozvíja. FCB & Digital Media Lab bude zahŕňať oblasti redakčnej výroby (sociálne médiá, webové stránky, TV, tlač), digitálny marketing a CRM, digitálne platformy a digitálne inovácie, informačné technológie a technológie a prevádzku vysielača “FC Bayern.tv live”.

 

Karl-Heinz Rummenigge: “Medializácia a digitalizácia sú základnými stavebnými kameňmi budúcnosti FC Bayernu. So zriadením našej digitálnej a mediálnej dcérskej spoločnosti hodláme opäť spojiť naše skúsenosti a naše sily k ďalšiemu rozšíreniu vedúcej úlohu Bayernu v tejto oblasti. Sme presvedčení, že FCB Digital & Media Lab nám pomôže udržať si konkurencieschopnosť v medzinárodnej konkurencii vzhľadom na obrovské množstvo televíznych peňazí.”

 

Stefan Mennerich (riaditeľ médií, digitálneho a komunikačného centra FC Bayern München AG, ktorý bude tiež zastávať funkciu generálneho riaditeľa FCB & Digital Media Lab GmbH): “S FCB Digital & Media Lab chceme ďalej rozširovať naše obrovské mediálne pokrytie. V dôsledku toho môžeme podporiť našu internacionalizáciu a získať ďalšie príjmy v oblasti médií, merchandisingu a sponzoringu. Okrem toho budeme ponúkať našu infraštruktúru a naše know-how ako službu tretím stranám na trhu. Na základe našej práce je vždy obsah ktorý vyrábame dostupný svetu. Týmto spôsobom môžeme priniesť náš tím, našu tradíciu a našu značku k životu po celom svete a inšpirovať tak fanúšikov FC Bayern a zároveň získať nových.”

 

foto: © www.fcbayern.com