Novinka

Historický dres Bayernu ožil

23/10/2020

 

Futbalové dresy nie sú len oblečením. Vytvárajú identifikáciu a vzbudzujú veľké emócie aj po rokoch ležania v skrini. V 120-ročnej histórii FC Bayern je veľa legendárnych dresov. FC Bayern preto udáva nový, silný symbol rozmanitosti. Rovnako ako Real Madrid, Juventus Turín, Manchester United a Arsenal FC sa triple víťaz podieľa na iniciatíve „Human Race“ svojho partnera adidas, v ktorej dizajnér Pharrell Williams vyvinul špeciálne kolekcie dresov. FC Bayern berie túto akciu ako príležitosť pre svoju vlastnú rozsiahlu kampaň, ktorá má do konca roka zvýšiť povedomie o tolerancii a mierovom spolužití. Z peňazí získaných z tejto iniciatívy podporia nemeckí rekordní šampióni Detské dediny SOS po celom svete. Toto všetko pod heslom „Minulosť tvorí budúcnosť“. V tomto drese v rokoch 1991 až 1993 hrali ikony Bayernu ako Lothar Matthäus, Hansi Pflügler, Mehmet Scholl alebo Christian Ziege. Špeciálne pre túto kampaň bolo vyvinuté špeciálne logo, ktoré počas trvania kampane nahradí znak FC Bayern na sociálnych platformách. FC Bayern plánuje, že hráči jeho A-tímu oblečú dres „Human Race“ prvýkrát v druhom kole Nemeckého pohára, na konci kampane na konci roka. Tento špeciálny dres si okrem toho oblečie aj futbalový tím žien a všetky juniorské tímy FC Bayern. Dres, ktorý sa vyrába v limitovanej edícii je teraz k dispozícii v eshope na adrese: https://fcbayern.com/shop/de/.

 

Jürgen Rank (hlavný dizajnér adidas): „Boli a stále sú to expresívne, vizuálne výtvory z veľkej doby dizajnu. Naším cieľom bolo prekvapiť svet dresov. Dizajn žije z jednoduchej nedokonalosti.“

 

Serge Gnabry: „Futbal umožňuje zažiť, že všetci ľudia sú rovnakí. Keď si oblečiete dres, ste v rovnakom tíme bez ohľadu na to, odkiaľ ste alebo ako vyzeráte. My hráči podporujeme túto kampaň: Sme za rozmanitosť.“

 

Herbert Hainer: „FC Bayern s približne 300 000 členmi je najväčším športovým klubom na svete. Spolu s našimi fanúšikmi si stojíme za hodnotami, ako sú rozmanitosť a tolerancia. Futbal vytvára mosty medzi ľuďmi na celom svete a my ako „najväčšia športová rodina na svete“ berieme našu spoločenskú zodpovednosť vážne a neustále zvyšujeme povedomie o sociálnych otázkach.“

 

Karl-Heinz Rummenigge: „Na začiatku roka predstavil FC Bayern dôležitý príklad tolerancie a rozmanitosti proti diskriminácii, násiliu a nenávisti dokumentom „Červená proti rasizmu“. Touto cestou chceme pokračovať v našej kampani aj naďalej.“ 

 

Hanna Glas (hráčka FC Bayern): „Rozmanitosť je v dnešnej dobe dôležitou témou a myslím si, že je dôležité o tejto téme hovoriť. Každý sme iný, ale všetci sme rovnakí ako ľudia. Tento dres sa mi veľmi páči, pretože prináša dôležité posolstvo a pretože vyzerá cool a inak.“

 

foto: © www.fcbayern.com

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.