Novinka

Jung: Udržateľnosť a ziskovosť sa navzájom nevylučujú

29/12/2020

 

Koronový rok 2020 vyzval FC Bayern a klub zvládol všetko. Latka pre nasledujúce mesiace je teraz vysoko. Čo bude dôležité v roku 2021? Naše vedenie sa pozerá v poslednom vydaní klubového časopisu „51“ smerom dopredu. V štvrtej časti poskytol rozhovor marketingový riaditeľ Andreas Jung.

 

Prinášame voľný preklad rozhovoru s Andreasom Jungom.

 

V roku 2021 sa rozpočty firemných sponzorov skôr zmenšia, ako porastú. Má FC Bayern informácie, že nie? Ak nie, prečo nie?

Jung: „V roku 2020 sa touto pandémiou výrazne znížil šport a v roku 2021 sa zatiaľ budeme musieť vyrovnať s podobným scenárom. Bez divákov chýbajú veľké emócie, ktoré tvoria šport. Trpí tým veľmi aj moje srdce športovca. Z pohľadu marketingového manažéra hovorím: V kríze firmy často testujú svoje výdavky na reklamu. Corona nám v FC Bayern potvrdila, ako dobre sa dlhodobo umiestňujeme v našej filozofii sponzoringu. Napriek tejto kríze sme v roku 2020 realizovali s našimi partnermi veľa kreatívnych aktivácií a dokonca sme získali nových partnerov. Všeobecne sa preukázalo, ako sú lojálne vzťahy medzi FC Bayern a jeho partnermi odolné voči krízam, čo umožňuje náš športový úspech. “

 

V minulom roku FCB začala kampaň za udržateľnosť „Misia“. Ako bude projekt pokračovať v roku 2021?

Jung: „V rámci tohto projektu sme spojili mladé talenty z celého sveta s cieľom aktívne propagovať udržateľné riešenia s FC Bayern a jeho partnermi. Dokázali sme ďalej rozvíjať mnoho zaujímavých tém a vo všeobecnosti nesmierne ťažiť z inovatívnych nápadov, ktoré sme spoločne vypracovali. Už bola vygenerovaná veľká pridaná hodnota. Zostali sme v kontakte s niektorými účastníkmi „Misie“ nad rámec projektu, aby sme preskúmali možnosti ďalšej spolupráce. Udržateľnosť je téma, ktorá je pre FC Bayern veľmi dôležitá.“

 

Je udržateľnosť luxusom pre finančne bezstarostné časy, alebo sú spoločnosti s jasnou stratégiou udržateľnosti v konečnom dôsledku v kríze na tom ešte lepšie?

Jung: „Udržateľnosť znamená prevziať zodpovednosť. Nie je to luxus, ktorý si môžete dovoliť iba v dobrých časoch, ale je to súčasť primeraného podnikavého sebaobrazu. Ako značka máme obrovskú charizmu, ako klub sme vzorom pre milióny fanúšikov a ako zamestnávateľ sa zaväzujeme k našim zamestnancom a zainteresovaným stranám s presvedčením a potešením. To je zodpovednosť, ktorú aktívne preberáme, pre FC Bayern to nie je nič iné ako samozrejmosť. Preto v súčasnosti píšeme stratégiu udržateľnosti pre celý klub, ktorá zahŕňa všetky obchodné oblasti, športy a nehnuteľnosti. Touto stratégiou chceme čo najlepšie a dlho plniť svoju zodpovednosť. Nebudeme dokonalí od prvého dňa ale chceme sa vydať na túto cestu s jasnými cieľmi. Udržateľnosť a ziskovosť sa navzájom nevylučujú – práve naopak: FC Bayern už desaťročia stojí za trvalo udržateľným hospodárením ako žiadny iný klub na svete.“

 

foto: © www.fcbayern.com

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.