Novinka

Wacker: Našim cieľom je zostať v blízkosti našich fanúšikov

30/12/2020

 

Koronový rok 2020 vyzval FC Bayern a klub zvládol všetko. Latka pre nasledujúce mesiace je teraz vysoko. Čo bude dôležité v roku 2021? Naše vedenie sa pozerá v poslednom vydaní klubového časopisu „51“ smerom dopredu. V piatej časti poskytol rozhovor člen rady pre internacionalizáciu a stratégiu Jörg Wacker.

 

Prinášame voľný preklad rozhovoru s Jörgom Wackerom.

 

Korona bude v roku 2021 pokračovať v obsadzovaní sveta. Aký vplyv to má na medzinárodné úsilie FC Bayern?
Wacker: „Táto pandémia opäť objasnila, aké dôležité je mať miestne štruktúry na mieste. Preto máme už veľmi dobrú pozíciu v našich pobočkách v New Yorku a Šanghaji. Naša kancelária v New Yorku je od septembra opäť čiastočne obsadená, ostatní zamestnanci pracujú na cestách. V Číne sme už o tri kroky ďalej a dokonca sme v decembri mohli usporiadať „Trophy Tour“ so všetkými trofejami. Táto pandémia neroztrhne svet na kusy a FC Bayern zostane globálnou značkou s fanúšikmi po celom svete.“
„Audi Summer Tour“ v Číne muselo byť zrušené v roku 2020, čo vyústilo do inovatívneho „Digital Summer Tour“.

 

Plánujete v súčasnosti prístup založený na dvoch princípoch?
Wacker: „Bohužiaľ sme z pochopiteľných dôvodov nemohli v roku 2020 usporiadať letné turné. Je dôležité si uvedomiť, že prehliadka je iba vrcholom našich mnohostranných medzinárodných aktivít. Dúfame, že čoskoro absolvujeme ďalšie turné, ale musíme byť realistickí. Covid-19 nás bude zamestnávať ešte dlho a zaťaženie hráčov je v tejto sezóne vyššie ako kedykoľvek predtým. Preto by sme mali urobiť, aby sme do roku 2021 išli s dvoma hrotmi a opäť si s našim partnerom Audi naplánovali digitálne letné turné. Malo by to byť ešte inovatívnejšie, hoci sme boli prvým klubom na svete, ktorý sa v lete vydal takouto kreatívnou cestou. Naším cieľom je zostať v blízkosti našich fanúšikov, najmä počas korony a napriek fyzickej vzdialenosti. V budúcnosti môžu turné sprevádzať digitálne formáty ešte intenzívnejšie alebo ich všeobecne rozšíriť a vďaka tomu bude možné neustále ľahšie získať obsah globálnej fanúšikovskej základne. Nové technológie prispejú k tomu, aby bola značka FC Bayern na celom svete ešte konkrétnejšia, a tým nás ešte viac prepojí s našimi fanúšikmi a novým fanúšikom dá vedieť o našom klube.“

 

Juhovýchodná Ázia je popri Číne a USA v blízkej budúcnosti novým zameraním trhu pre FC Bayern. Ako identifikujete nové trhy?
Wacker: „Aby sme zhodnotili, čo je pre nás atraktívne, najskôr sa pozrieme na zhruba 30 kľúčových čísel, aby sme pochopili trhy na základe údajov a faktov. Okrem ekonomickej alebo kúpnej sily a prítomnosti našich globálnych partnerov sem patrí aj všeobecný záujem o futbal, záujem o FC Bayern, televízna prítomnosť Bundesligy a infraštruktúrne faktory. V juhovýchodnej Ázii žije viac ako 600 miliónov ľudí a záujem o futbal je rovnako vysoký ako v Európe. Okrem toho bude tento región do roku 2030 štvrtou najväčšou hospodárskou oblasťou na svete po Severnej Amerike, EÚ a Číne. Vidíme tam veľký potenciál.“

 

Mala globálna pandémia negatívny vplyv na tržby z predaja tovaru?
Wacker: „Korona nás samozrejme zasiahla aj pri merchandisingu, najmä v obchodoch, ktoré sme museli niekoľkokrát oficiálne zavrieť. Vďaka triple sa nám podarilo dosiahnuť mimoriadne vysokú úroveň pozornosti na celom svete a túto dynamiku si určite do nového roku vezmeme so sebou. A v decembri sme otvorením „FC Bayern World“ stanovili nové štandardy, z ktorých budeme mať tiež prospech. Keďže od marca sme tiež zintenzívnili zameranie našich predajných kanálov online, môžeme najlepšie slúžiť fanúšikom na celom svete pomocou nášho vlastného online obchodu a nášho obchodu na Amazone. Náš vývoj v oblasti elektronického obchodu je špičkový a dáva nám dôveru v budúcnosť. Rovnako ako v celej oblasti predaja tovaru.“

 

foto: © www.fcbayern.com

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.